Welkom in het "zonnige" Spanje - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Brigitte Le Blanc - WaarBenJij.nu Welkom in het "zonnige" Spanje - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Brigitte Le Blanc - WaarBenJij.nu

Welkom in het "zonnige" Spanje

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

13 Mei 2009 | Nederland, Maarheeze

Een eerste verhaal uit het niet-zo-zonnige Spanje. Na een vlucht met ietswat turbelentie zijn we veilig geland op Barcelona airport! Daar werden we opgewacht door medewerkers van Animafest. Na een slopende busreis van 2 uur was het eindelijk tijd voor mij om uit te stappen samen met een ander meisje, Anouk genaamd. Lang verhaal kort, we werden door de receptioniste naar de lounge gestuurd om te wachten op de baas die �op weg� was.. niet dus! We hebben gewoon meer dan een uur gewacht op niemand tot we weer door dezelfde receptioniste terug werden geroepen. De bagage die we bij ons hadden werdt veilig opgeborgen zodat we onze kleding zouden kunnen uitzoeken. Wat een ramp, die Spanjaarden zijn over het algemeen klein dus elke rok was te kort, nu heb ik een soort oma exemplaar. Het ziet er niet uit. Wel positief is dat ik en Anouk samen een appartement delen (voor hoelang weten we niet) met een kleine keuken, badkamer, twee bedden en een kleurentelevisie. Er is zelfs een balkon waar we op kunnen zitten. Na is het avond en hebben we de baas nog steeds niet gezien. Ik ben net terug van een meeting waar ik bijna in slaap viel (de verwarming stond super hoog!), ze vertelden alle regels waar je je aan moest houden. Een van de Animafest leiders nam de toekomstige receptionistes toen apart om ons voortebereiden op onze taken. Ik ben als de dood dat ik dadelijk met een mond vol tanden sta, ik hoop dat er in het begin veel Engelse mensen komen zodat ik er een beetje in kan komen. Aan het einde vertelde Sergí of onze bazen streng waren of juist relaxt. Ik schrok me dood, onze baas is ongelofelijk streng volgens Sergi. Blijkbaar had hij hem opgebeld met de mededeling: �Sergi ik weet niet wat ik met zoveel receptionistes aanmoet�. Daarom moeten wij super ons best gaan doen omdat hij ons zo naar huis kan sturen als we hem niet bevallen. Ik ben voor de zekerheid nog de standaard Spaanse zinnen aan het doornemen. Morgen (Donderdag) moet ik van 9 tot 1 en van 6 tot 10 werken. Dat wordt knallen, op de Amerikaanse manier beleefd doen, interesse tonen.. het hoort er allemaal bij. Helaas is er helemaal niets waar van die free meals en moeten we zelf voor ontbijt zorgen. Wel mogen we of gratis lunchen of gratis avond eten.