De eerste dag - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Brigitte Le Blanc - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Brigitte Le Blanc - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

14 Mei 2009 | Nederland, Maarheeze

Zoals de meesten van jullie wel weten hou ik van uitslapen. Helaas zijn die mooie dagen nu over omdat ik vandaag al om 9 uur moest beginnen. Ik stond om 8 uur op om ravioli te maken als ontbijt toen ik erachter kwam dat er een opener was. Gelukkig gingen we om 12 uur lunchen in de persooneelsruimte, het eten was niet echt super lekker maar het is te doen. De lasange was niet te vreten, het bladerdeeg was helemaal hard. Mijn eerste dag ging redelijk alleen je voelt je echt overbodig. In deze tijd van het jaar is het helemaal niet zo druk. Bij Animafest zeiden ze �Als je niets te doen heb, moet je vragen of je andere dingen mag doen. Bijvoorbeeld in de bar�. Voor ons is dat advies nutteloos omdat het in de bar ook niet druk is en wat moet je nu in het restaurant doen? Omdat je niet mag/kan zitten sta je de hele tijd niets te doen, gelukkig had ik tussen de middag vrij. Ik ben toen naar het strand geweest maar omdat het toch best koud was ben ik naar een klein winkeltje gegaan om een blikopener te halen. Blijkt dat ze in Spanje alleen maar rare openers hebben in de vorm van een vlinder. Nou het werkt echt voor geen meter ha ha. Thuis in het appartement kreeg ik opeens last van hoofdpijn en heb dus alleen geslapen voordat ik om half 6 weer op moest staan om te gaan werken. �s Avonds werkten ik en Anouk samen met een jongen genaamd Dominic. Hij spreekt vloeiend Frans, Spaans, Engels, Italiaans en ook nog eens Duits geloof ik. Hij woonde tot z�n 15de in Belgie, ging toen naar Italie en heeft rondgereisd in Australie. Hij werkt nu al een jaar in het hotel. Toen ik hem vertelde wat ik wist over de baas (die we trouwens nog steeds niet ontmoet hebben) moest hij erg lachen dat ik zoveel wist. Zo wist ik dat hij getrouwd was met de dochter van, en dat hij daarom manager geworden was. Hij zei dat alles wat er over hem gezegd word waar is, het is geen aardige vent. Toen ik hem naar z�n werktijden vroeg maakt hij een grapje door te zeggen dat je soms de hele nacht door moet werken. Alleen wist ik op dat moment nog niet dat het een grapje was. �s Avonds kwamen er vooral veel Fransen langs de receptie, en als er 1 taal is waarin ik slecht ben is het wel Frans. Ik heb een Franse naam dus sommige mensen denken meteen dat ik Frans ben. Ik heb geen enkele klant gehad die ik meteen kon helpen, ik moest altijd alles aan Dominic overgeven. Het is nooit echt duidelijk wat de gasten nou eigenlijk willen, daar is mijn Spaans nog niet goed genoeg voor. Daar moet ik aan gaan werken, gelukkig hebben we een woordenboek bij waar we alles in kunnen opzoeken. Ik kap er weer mee, moet morgen weer om 9 uur beginnen maar ga eerst ontbijten in het hotelhok. Groetjes aan iedereen!

Update op 15 mei. Ik heb een Belgisch cafe gevonden waar je gratis kunt internetten, en voor een cola betaal je 1,50 wat nog best meevalt. Heb vandaag in mijn vrije uren op het strand gelegen waar je de hele tijd lastig word gevallen door mensen die je een massage willen geven. Dadelijk lekker ergens eten en dan weer aan het werk met Dominic!

  • 18 Mei 2009 - 06:16

    Sander:

    hee brigitte,
    leuk om dit alles zo te lezen, je weg ga je uiteindelijk wel vinden, je Spaans zal beter worden en er komen nu 2/3 hele drukke zomermaanden aan.. perfecte voorbereiding toch?! ik kan me iig nog van malgrat/santa susanna herinneren dat er in de zomermaanden een leuke markt was aan de boulevard, in de avonduren... ik zou er in ieder geval eens over informeren, het is mij namelyk best bijgebleven!

    tussen haakjes, ik ben gisteren naar enrique iglesias geweest in hasselt, over spanje en je concertpassie gesproken, was supervet... jij was toch ook geweest in ahoy!?

    succes daar in ieder geval!

    xxx
    sander (christina aguilera-sander :p)

  • 19 Mei 2009 - 23:48

    Bianca:

    Hallo, Brigitte, leuk om zo je verhalen te kunnen lezen!
    Geniet maar van de rust,
    strakjes is het zomer vakantie en dan komen de gasten vanzelf.
    Waarschijnlijk hoef je dan ook niet zoveel spaans te spreken, krijg je allerlei mensen vanuit een heleboel landen, kan je waarschijnlijk ook lekker hollands praten :)
    Nou lieverd, stay safe, love je tante

  • 21 Mei 2009 - 20:02

    Raymond:

    Hallo Brigitte,

    leuk om jouw belevenissen te kunnen volgen op het web. Ik reken er wel op dat je straks, als ik een keer op bezoek kom, mij in vloeiend Spaans ontvangt.

    XXXXX
    Je vader

  • 22 Mei 2009 - 15:10

    Inge Kertsen:

    hee brig

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. en dat spaans leer je wel. gewoon veel oefenen haha!!

    Groetjess inge

  • 25 Mei 2009 - 19:50

    Bettie En Paul:

    Hoi Brigitte leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Zodra het drukker gaat worden zal het spaans ook wel snel beter gaan.
    Wel attent dat iedereen je een massage wil geven.

  • 11 Juni 2009 - 17:36

    Gerda Kooreman:

    Hoi Brigiite

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Ben benieuwd of het al drukker is.
    Geniet nog even van de rust en het mooie weer. Misschien kan je,je Spaans gaan oefenen met de plaatselijke bevolking.

    Groetjes Gerda Kooreman
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarheeze

Stage in Santa Susanna

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2009

How Marineland stole my heart

15 Juni 2009

Lang verhaal

15 Juni 2009

Lang verhaal

14 Mei 2009

De eerste dag

13 Mei 2009

Welkom in het "zonnige" Spanje
Brigitte

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 11272

Voorgaande reizen:

13 Mei 2009 - 10 Oktober 2009

Stage in Santa Susanna

20 April 2009 - 22 April 2009

Londen, here we come!

Landen bezocht: